بیماری زونا چیست و چگونه درمان میشود Secrets

Wiki Article

افرادی که نباید بدون مشورت با پزشک واکسن زونا را تزریق کنند، افرادی هستند که:

ابتلا به بیماری‌هایی که باعث تضعیف سیستم ایمنی می‌شوند، مثل سرطان و ایدز

افراد مبتلا به بیماری‌های خود ایمنی خاص مانند آرتریت روماتوئید، لوپوس اریتماتوز سیستمیک، بیماری کرون و کولیت اولسراتیو).

افراد ۵۰ ساله و مسن‌تر باید با پزشک خود در مورد واکسیناسیون در برابر زونا صحبت کنند.

جلوگیری از ابتلا به آبله‌مرغان نیز از ایجاد زونا جلوگیری خواهد کرد. ​کودکان باید اولین دوز این واکسن را در بازه ۱۲ تا ۱۵ ماهگی دریافت کنند. دوز دوم نیز مربوط به بازه سنی ۴ تا ۶ سالگی است. ​

انواع قرص های خواب آور: از قوی ترین تا کم عوارض ترین بهمن ۲۹, ۱۴۰۰

شایع ترین اختلالات شخصیت که همزمان با این اختلال رخ می دهد عبارتند از:

فکر می کنند دیگران دارند به شخصیت آنها توهین و حمله می کنند، در حالی که از نظر دیگر افراد اینگونه نیست.

این ناراحتی به طور معمول چند روز قبل از ایجاد جوش‌های مرئی ایجاد می‌شود و در موارد نادر، این جوش‌های مرئی در بیماری زونا ظاهر نمی‌شوند (وضعیتی به نام تبخال زوستر سینوس).

روشنفکر بسته به متدولوژی که دارد اغلب رگه یی از پارانویا جزء جدایی ناپذیر شخصیت و اندیشه او است چرا که او ارزشی بیش از حد برای خود قائل است، اعتقادات دیگران را به چالش می‌برد، گاهی مواقع قضاوتی خشک بیماری زونا و حمام و یکجانبه دارد، به طرزی دیوانه وار از یک موضوع دفاع می‌کند یا به رد دیگری می‌پردازد و علاقه‌مند به تحلیل و تفسیر است.

مهم است که به یاد داشته باشید که بیماری زونا نادر است. بسته به بدن افراد، این عارضه می‌تواند تهدید کننده زندگی باشد. اگر ضایعات پوستی عجیبی دارید، مهم است که به زودی به پزشک خود مراجعه کنید.

بسیاری از حکام مستبد، به پارانویا مبتلا بوده‌اند. برای مثال استالین نمونه بارزی از شخص پارانویا بوده‌است. با اینکه استالین دائماً دچار توهم توطئه علیه خودش بود، این مورد می‌تواند سؤال خوبی را به وجود بیاورد. استالین، در واقع دشمنان زیاد داشت اما در عین حال دچار توهم توطئه هم بود و فکر می‌کرد اطرافیانش دائماً مشغول دسیسه چینی علیه او هستند.

بیماری زونا معمولا یک طرف بدن (غالبا کمر، قفسه‌ی سینه، شکم یا پشت) را درگیر می‌کند.

اردیبهشت ۶, ۱۴۰۱ ۸ راهکار مفید برای دوباره خوابیدن در نیمه شب

Report this wiki page